REGULAMIN PLATFORMY SZKOLENIOWEJ AKADEMIA SAAS

§ 1.

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin (dalej: „Regulamin”) określa zasady i warunki korzystania z platformy szkoleniowej „Akademia SaaS”, działającej pod adresem internetowym:
    1. https://kurs.akademiasaas.pl/
    2. https://edu.akademiasaas.pl/ 
    3. https://akademiasaas.pl/

(dalej: „Platforma”) oraz usług świadczonych przez Usługodawcę.

  1. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (dalej: „Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną”).
  2. Właścicielem Platformy jest Bogusz Pękalski, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: SOFTWARE GURU Bogusz Pękalski (adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej: ul. Floriana Znanieckiego 16/12. 03-980 Warszawa), wpisany do Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, posiadający NIP: 5222827493, numer REGON: 146134032 (dalej: „Usługodawca”).
  3. Kontakt z Usługodawcą jest możliwy za pomocą:
    1. poczty elektronicznej – pod adresem: bogusz@akademiasaas.pl; 
    2. poczty tradycyjnej – pod adresem: ul. Floriana Znanieckiego 16/12. 03-980 Warszawa;
    3. telefonu pod numerem +48 506 833 745. 
  4. Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE (akt o usługach cyfrowych) (dalej: „DSA”), Usługodawca wyznaczył punkt kontaktowy służący do bezpośredniej komunikacji z organami państw członkowskich UE, Komisją Europejską, Radą ds. Usług Cyfrowych oraz Usługobiorcami w sprawach objętych regulacją DSA. Punkt kontaktowy jest dostępny pod adresem: bogusz@akademiasaas.pl. Komunikacja jest prowadzona w języku polskim.
  5. W ramach wykonywanej działalności, Usługodawca świadczy na rzecz Usługobiorców Usługę szkoleniową.
  6. Dostępne na Platformie informacje o Usłudze Szkoleniowej, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (dalej: „Kodeks cywilny”).
  7. Przed rozpoczęciem korzystania ze Platformy, Usługobiorca zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.

§ 2.

Definicje

Użyte w Regulaminie wyrazy pisane wielką literą mają następujące znaczenie:

  1. Kodeks cywilny – termin zdefiniowany w § 1 ust. 6 Regulaminu;
  2. Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Usługodawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  3. Konto – panel tworzony w systemie informatycznym Platformy, umożliwiający Usługobiorcy korzystanie z jej funkcjonalności;
  4. Licencja Usługodawcy – termin zdefiniowany w § 6 ust. 1 Regulaminu;
  5. Licencja Usługobiorcy – termin zdefiniowany w § 9 ust. 22 Regulaminu;
  6. Niezgodność – rozumie się przez to niezgodność Konta z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej (kryteria oceny zgodności określa art. 43k ust. 1-2 Ustawy o prawach konsumenta);
  7. Opinia – opinia Usługobiorcy o Usłudze Szkoleniowej, obejmująca opis doświadczeń Usługobiorcy związanych z korzystaniem z ww. usługi; 
  8. Oświadczenie – termin zdefiniowany w § 8 ust. 3 Regulaminu;
  9. Polityka prywatności – dokument zawierający informacje o przetwarzaniu danych osobowych Usługobiorców przez Usługodawcę;
  10. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;
  11. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która zawarła ze Usługodawcą Umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, nieposiadającą jednak dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej;
  12. Regulamin – termin zdefiniowany w § 1 ust. 1 Regulaminu;
  13. Treść cyfrowa – treść cyfrowa w rozumieniu przepisów Ustawy o prawach konsumenta dostarczana Usługobiorcom w ramach Usługi Szkoleniowej, w szczególności nagranie audiowizualne, nagranie audialne, dokument elektroniczny lub materiał edukacyjny w postaci elektronicznej;
  14. Treści Usługobiorcy – wszelkie dane (w tym dane osobowe), pliki elektroniczne, informacje i materiały zapisane przez Usługobiorcę na Koncie;
  15. Umowa o dostarczanie Usługi Szkoleniowej – umowa o świadczenie usług w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, której przedmiotem jest odpłatne świadczenie przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy Usługi Szkoleniowej;
  16. Usługa szkoleniowa – usługa w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, polegająca na przekazywaniu na rzecz Usługobiorców wiedzy i umiejętności z zakresu z zakresu budowania, rozwijania i skalowania aplikacji SaaS, mające pomóc w tworzeniu własnych produktów SaaS. Usługa może obejmować w szczególności dostarczanie Usługobiorcy Treści cyfrowych za pomocą Konta, spotkania live z mentorami, dostęp do grup wsparcia na Discordzie i Facebooku. Konkretny zakres świadczeń objętych Usługą Szkoleniową Usługodawca wskazuje w opisie danej Usługi Szkoleniowej;
  17. Usługobiorca – osoba, która zawarła z Usługodawcą Umowę o dostarczanie Usługi Szkoleniowej lub podjęła działania zmierzające do jej zawarcia;
  18. Usługodawca – termin zdefiniowany w § 1 ust. 3 Regulaminu;
  19. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
  20. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – termin zdefiniowany w § 1 ust. 2 Regulaminu;

§ 3.

Wymagania techniczne

  1. W celu prawidłowego korzystania przez Usługobiorców z usług świadczonych przez Usługodawcę za pomocą Platformy, niezbędne jest łącznie:
    1. połączenie z siecią Internet;
    2. posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
    3. korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
    4. posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej.
  2. W ramach Platformy zabronione jest korzystanie przez Usługobiorców z wirusów, botów, robaków bądź innych kodów komputerowych, plików czy programów (w szczególności automatyzujących procesy skryptów i aplikacji bądź innych kodów, plików lub narzędzi).
  3. Usługodawca informuje, że wykorzystuje kryptograficzną ochronę transferu elektronicznego oraz treści cyfrowych przez zastosowanie właściwych środków logicznych, organizacyjnych i technicznych, w szczególności w celu uniemożliwienia dostępu osobom trzecim do danych, w tym przez szyfrowanie SSL, stosowanie haseł dostępu oraz programów antywirusowych czy przeciw niechcianemu oprogramowaniu.
  4. Usługodawca informuje, że pomimo stosowania zabezpieczeń, o których mowa ust. 3 powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu teleinformatycznego oraz urządzenia Usługobiorcy, szkodliwego oprogramowania lub uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Usługodawca zaleca stosowanie programów antywirusowych lub środków chroniących identyfikację w sieci Internet.

§ 4.

Ogólne zasady świadczenia usług

  1. Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania z usług świadczonych przez Usługodawcę w sposób zgodny z przepisami prawa powszechnie obowiązującego, postanowieniami Regulaminu, a także z dobrymi obyczajami.
  2. Dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym jest zabronione.
  3. Usługobiorca korzystający z usług świadczonych przez Usługodawcę zobowiązany jest podawać wyłącznie dane (w tym dane osobowe) zgodne ze stanem rzeczywistym. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki podania przez Usługobiorcę nieprawdziwych lub niepełnych danych.
  4. Za naruszenie Regulaminu uznaje się w szczególności:
    1. dostarczanie przez Usługobiorcę treści o charakterze bezprawnym; 
    2. korzystanie przez Usługobiorcę z usług niezgodnie z ich przeznaczeniem; 
    3. podanie przez Usługobiorcę nieprawdziwych lub niepełnych danych; 
    4. dokonanie przez osobę fizyczną czynności w imieniu Usługobiorcy pomimo braku uprawnień do jego reprezentowania; 
  5. W przypadku stwierdzenia naruszenia Regulaminu, Usługodawca może wezwać Usługobiorcę do jego usunięcia i wyznaczyć mu w tym celu termin nie krótszy niż 7 (siedem) dni.  
  6. Ceny Usług Szkoleniowych są wrażone w złotych polskich (PLN) i stanowią wartość brutto (zawierają wszystkie obowiązkowe składniki ceny, w tym należny podatek VAT).
  7. Wszelkie oświadczenia, wezwania, zawiadomienia i informacje, o których mowa w Regulaminie, mogą być przekazywane za pomocą poczty elektronicznej, chyba że szczególne postanowienie Regulaminu stanowi inaczej. 

§ 5.

Umowa o dostarczanie Usługi Szkoleniowej

  1. W celu zawarcia Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, Usługobiorca powinien wykonać następujące czynności:
    1. wejść na stronę internetową Platformy pod adresem: https://kurs.akademiasaas.pl/.
    2. wejść w zakładkę wybranej Usługi Szkoleniowej i dodać ją do koszyka;
    3. w wyświetlającym się formularzu wpisać lub wybrać następujące dane:
      1. imię i nazwisko;
      2. adres poczty elektronicznej;
      3. numer telefonu;
      4. kod pocztowy;
      5. adres zamieszkania;
      6. opcjonalnie – firmę, NIP oraz adres prowadzonej działalności gospodarczej (w przypadku, gdy Usługobiorca jest Przedsiębiorcą albo Przedsiębiorcą na prawach Konsumenta;
      7. sposób płatności;
    4. obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką prywatności oraz akceptacji ich postanowień; 
    5. obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o wyrażeniu zgody na rozpoczęcie świadczenia Usługodawcę Usługi Szkoleniowej przed upływem terminu na odstąpienie od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej;
    6. kliknąć opcję „Kupuję i płacę”, a następnie dokonać zapłaty za Usługę Szkoleniową zgodnie z wybranym sposobem płatności.
  2. Zapłaty ceny za Usługę Szkoleniową Usługobiorca może dokonać
    1. przelewem bankowym na rachunek bankowy Usługodawcy;
    2. przy wykorzystaniu systemu płatności Stripe
    3. przy wykorzystaniu systemu płatności Przelewy24;
    4. za pomocą blika.
  3. Cena za Usługę Szkoleniową zależy od wybranego pakietu usług oferowanych przez Usługodawcą w ramach Usługi Szkoleniowej (dalej: „Pakiety”). Usługodawca oferuje trzy różne pakiety, różniące się zakresem funkcjonalności, usług, treści oraz czasem dostępu do Treści cyfrowych.
  4. Dokonanie przez Usługobiorcę zapłaty za Usługę Szkoleniową jest równoznaczne z zawarciem przez niego Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej.
  5. Niezwłocznie po zaksięgowania płatności za Usługę Szkoleniową, Usługodawca tworzy dla Usługobiorcy Konto, a następnie przesyła Usługobiorcy za pomocą poczty elektronicznej login i hasło niezbędne do uzyskania dostępu do Konta.
  6. Po zalogowaniu się na Konto, Usługobiorca uzyskuje dostęp do Usługi Szkoleniowej, w tym do dostępnych w jej ramach Treści cyfrowych. 
  7. Logowanie Usługobiorcy do Konta odbywa się za pomocą jednego z dwóch sposobów:
    1. Usługobiorca loguje się poprzez magiczny link, otrzymany za pomocą poczty elektronicznej;
    2. Usługobiorca loguje się, podając swój login i hasło na jednej z platform:
      1. https://edu.akademiasaas.pl/;
      2. https://app.mailingr.com/auth/login.
  8. Okres dostępu Usługobiorcy do Usługi Szkoleniowej jest każdorazowo określany w opisie danej Usługi Szkoleniowej, zgody z wybranym Pakietem. Po upływie okresu wskazanego w zdaniu poprzedzającym, Usługobiorca traci dostęp do Usługi Szkoleniowej. 
  9. Usługodawca informuje, a Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że zachowanie zgodności Usługi Szkoleniowej z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej nie wymaga instalowania przez Usługobiorcę jej aktualizacji. 
  10. W przypadku braku udzielenia Usługobiorcy dostępu do Usługi Szkoleniowej w terminie wskazanym w ust. 4 powyżej, Usługobiorca wzywa Usługodawcę do niezwłocznego udzielenia dostępu do Usługi Szkoleniowej. Wezwanie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu. W przypadku, gdy Usługodawca nie udzieli Usługobiorcy dostępu do Usługi Szkoleniowej niezwłocznie po otrzymaniu wezwania, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Usługobiorca może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej.
  11. Niezależnie od postanowień ust. 10 powyżej, w przypadku braku udzielenia Usługobiorcy dostępu do Usługi Szkoleniowej, Usługobiorca może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej bez wzywania Usługodawcy do udzielenia dostępu do Usługi Szkoleniowej, jeżeli zachodzi co najmniej jeden z przypadków wskazanych w art. 43j ust. 5 Ustawy o prawach konsumenta. 
  12. W przypadkach wskazanych w ust. 10-11 powyżej Usługodawca jest zobowiązany dokonać zwrotu ceny Usługi Szkoleniowej zapłaconej przez Usługobiorcę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia Usługobiorcy o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej. Zwrot ceny następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Usługobiorca, chyba że Usługobiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  13. Niezależnie od postanowień ust. 10-12 powyżej, Usługobiorca może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej zgodnie z zasadami określonymi w § 9 Regulaminu.  
  14. Postanowienia ust. 10-13 nie dotyczą Usługobiorców niebędących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
  15. Niezależnie od postanowień ust. 10-13 powyżej, Usługodawca gwarantuje Usługobiorcy zwrot pełnej ceny Usługi Szkoleniowej w przypadku, gdy po okresie korzystania z Usługi Szkoleniowej trwającym do 30 (trzydziestu) dni, Usługobiorca stwierdzi, że dalsze korzystanie z Usługi Szkoleniowej nie doprowadzi Usługobiorcy do osiągnięcia założonych przez niego rezultatów, to jest nabycia lub poprawy umiejętności w budowaniu produktów SaaS.
  16. Zwrot ceny Usługi Szkoleniowej wskazany w ust. 15 powyżej następuje na żądanie Usługobiorcy zgłoszone Usługodawcy za pomocą poczty elektronicznej lub telefonicznie. Zwrot ceny następuje przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Usługobiorca, chyba że Usługobiorca wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  17. Zgłoszenie przez Usługobiorcę żądania, o którym mowa w ust. 16 powyżej, jest równoznaczne z wypowiedzeniem Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej ze skutkiem natychmiastowym i tym samym z utratą dostępu do Konta.
  18. Organizowane w ramach Usługi Szkoleniowej
    1. konsultacje z Usługodawcą (office hours);
    2. spotkania live z mentorami

(dalej: „Mentoring”) przeprowadzane są w czasie rzeczywistym za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w terminach określonych przez odpowiednio Usługodawcę lub mentora.

  1. Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że przebieg Mentoringu (w tym obraz i dźwięk) podlega utrwaleniu, a następnie udostępnieniu innym Usługobiorcom. Wzięcie udziału w Mentoringu jest równoznaczne z wyrażaniem przez Usługobiorcę zgody na utrwalenie przebiegu Mentoringu i udostępnienie nagrania innym Usługobiorcom.
  2. W ramach Mentoringu, Usługobiorca może zadawać Usługodawcy pytania dotyczące wiedzy i umiejętności za zakresu budowania, rozwijania, skalowania aplikacji SaaS. Treść pytań zadanych przez Usługobiorcę podczas Mentoringu polega utrwaleniu oraz jest objęta Licencją Usługobiorcy, o której mowa w § 9 Regulaminu. 

§ 6.

Licencja Usługodawcy

  1. Z chwilą dokonania przez Usługobiorcę zapłaty za Usługę Szkoleniową Usługodawca udziela Usługobiorcy licencji niewyłącznej na korzystanie z Treści cyfrowych udostępnionych w ramach Usługi Szkoleniowej na warunkach określonych w Regulaminie (dalej: „Licencja Usługodawcy”).
  2. Licencja Usługodawcy udzielana jest na czas dostępu Usługobiorcy do Usługi Szkoleniowej, obejmujący czas:
    1. 6 miesięcy liczony od dnia otrzymania dostępu Usługi Szkoleniowej lub
    2. 1 roku liczony od dnia otrzymania dostępu do Usługi Szkoleniowej lub
    3. nieoznaczony, 

w zależności od wybranego przez Usługobiorcę Pakietu.

  1. Licencja Usługodawcy uprawnia Usługobiorcę do korzystania z Treści cyfrowych wyłącznie na następujących polach eksploatacji:
    1. zapisanie w pamięci urządzeń elektronicznych należących do Usługobiorcy;
    2. odtwarzanie i przeglądanie Treści cyfrowych;
    3. zwielokrotnianie Treści cyfrowych, jednak wyłącznie w zakresie uzasadnionym osobistymi potrzebami Usługobiorcy.
  2. Usługobiorca może wykorzystywać wiedzę i wskazówki zawarte w Treści cyfrowych w życiu prywatnym i zawodowym oraz na potrzeby prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej. Licencja nie upoważnia jednak Usługobiorcę do udostępniania Treści cyfrowych jakimkolwiek innym osobom, z wyłączeniem przypadków udostępniania Treści cyfrowych na podstawie przepisów oddziału 3 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych o dozwolonym użytku chronionych utworów. Udostępnianie Treści cyfrowych innym osobom poza przypadkami dozwolonego użytku chronionych utworów wymaga uzyskania uprzedniej zgody Usługodawcy.
  3. Licencja Usługodawcy nie uprawnia Usługobiorcę do udzielania dalszych licencji. 
  4. Korzystanie przez Usługobiorcę z Treści cyfrowych z naruszeniem warunków Licencji Usługodawcy stanowi naruszenie autorskich praw majątkowych przysługujących Usługodawcy, uprawniające go (w zależności od charakteru naruszenia) do wystąpienia wobec Usługobiorcy z roszczeniami na drodze postępowania sądowego. 

§ 7.

Reklamacje dotyczące Usługi Szkoleniowej

  1. Postanowienia niniejszego § 7 dotyczą wyłącznie Usługobiorców będących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
  2. Dostarczana Usługobiorcy przez Usługodawcę Usługa Szkoleniowa musi być zgodna z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej przez cały okres dostarczania Usługi Szkoleniowej, zgodna z wybranym Pakietem.
  3. Usługodawca ponosi odpowiedzialności za Niezgodność ujawnioną w okresie dostarczania Usługi Szkoleniowej.
  4. W przypadku ujawnienia Niezgodności, Usługobiorca może złożyć reklamację zawierającą żądanie doprowadzenia Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej. 
  5. Reklamacja składana jest za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
  6. Reklamacja powinna zawierać:
    1. imię i nazwisko Usługobiorcy;
    2. adres poczty elektronicznej;
    3. opis ujawnionej Niezgodności;
    4. żądanie doprowadzenia Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej.
  7. Usługodawca może odmówić doprowadzenia Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, jeżeli jest to niemożliwe albo wymagałoby poniesienia przez Usługodawcę nadmiernych kosztów.
  8. Po rozpatrzeniu reklamacji, Usługodawca udziela Usługobiorcy odpowiedzi na reklamację, w której:
    1. uznaje reklamację oraz wskazuje planowany termin doprowadzenia Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej;
    2. odmawia doprowadzenia Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej z przyczyn wskazanych w ust. 7 powyżej;
    3. odrzuca reklamację z powodu jej bezzasadności.
  9. Usługodawca udziela odpowiedzi na reklamację za pomocą poczty elektronicznej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej otrzymania.
  10. W przypadku uznania reklamacji, Usługodawca na własny koszt doprowadza Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej w rozsądnym czasie od chwili otrzymania reklamacji i bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy, uwzględniając charakter Usługi cyfrowej oraz cel, w jakim jest on wykorzystywany. Planowany termin doprowadzenia Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej Usługodawca wskazuje w odpowiedzi na reklamację. 
  11. W przypadku ujawnienia Niezgodności Usługobiorca może złożyć Usługodawcy oświadczenie o obniżeniu ceny albo o odstąpieniu od Umowy, gdy:
    1. doprowadzenie do zgodności Usługi Szkoleniowej z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów;
    2. Usługodawca nie doprowadził Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej zgodnie z ust. 10 powyżej;
    3. Niezgodność występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej;
    4. Niezgodność jest na tyle istotna, że uzasadnia odstąpienie od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej bez uprzedniego żądania od Usługodawcy doprowadzenia Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej.
    5. z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że Usługodawca nie doprowadzi Usługi Szkoleniowej do zgodności z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Usługobiorcy. 
  12. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy może zostać złożone za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu.
  13. Oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy powinno zawierać:
    1. imię i nazwisko Usługobiorcy;
    2. adres poczty elektronicznej;
    3. datę dostarczenia Usługi Szkoleniowej; 
    4. opis ujawnionej Niezgodności;
    5. wskazanie przyczyny złożenia oświadczenia, wybranej spośród przyczyn wskazanych w ust. 11 powyżej;
    6. oświadczenie o obniżeniu ceny, wraz ze wskazaniem obniżonej ceny albo oświadczenie o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej. 
  14. Usługodawca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Usługa Szkoleniowej była niezgodna z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, nawet jeżeli Usługobiorca korzystał z Usługi Szkoleniowej przed odstąpieniem od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej.
  15. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, w jakiej wartość Usługi Szkoleniowej niezgodnej z Umową o dostarczanie Usługi Szkoleniowej pozostaje do wartości Usługi Szkoleniowej zgodnej z Umową o dostarczanie Szkoleniowej.
  16. Usługodawca zwraca Usługobiorcy kwoty należne wskutek skorzystania z prawa do obniżenia ceny albo odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej. 
  17. Usługobiorca nie może odstąpić od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, jeżeli Niezgodność jest nieistotna. 
  18. W przypadku odstąpienia przez Usługobiorcę od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, Usługodawca uniemożliwia Usługobiorcy dostęp do Usługi Szkoleniowej niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej. 
  19. Na podstawie art. 34 ust. 1a Ustawy o prawach konsumenta, w przypadku odstąpienia przez Usługobiorcę od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, Usługobiorca jest zobowiązany do zaprzestania korzystania z Usługi Szkoleniowej.

§ 8.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość

  1. Postanowienia niniejszego § 8 dotyczą wyłącznie Usługobiorców będących Konsumentami albo Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta.
  2. Na podstawie art. 27 i n. Ustawy o prawach konsumenta, Usługobiorca ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 14 (czternastu) dni od dnia jej zawarcia. 
  3. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, Usługobiorca wykonuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o odstąpieniu od umowy (dalej: „Oświadczenie”). Do zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie Oświadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w ust. 2 powyżej.
  4. Oświadczenie może być złożone przez Usługobiorcę w jakiejkolwiek formie, w szczególności na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta.
  5. Usługodawca niezwłocznie potwierdza Usługobiorcy otrzymanie Oświadczenia za pomocą poczty elektronicznej. 
  6. Usługodawca informuje, a Usługobiorca przyjmuje do wiadomości, że prawo odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje Usługobiorcy w stosunku do Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, która została w pełni wykonana przez Usługodawcę (na podstawie art. 38 ust. 1 pkt 1 Ustawy o prawach konsumenta).
  7. W przypadku wykonania przez Usługobiorcę prawa odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, Usługodawcy przysługuje wynagrodzenie za świadczenia spełnione na rzecz Usługobiorcy do chwili odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej przez Usługobiorcę. Kwotę wynagrodzenia należnego Usługodawcy oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionych świadczeń, z uwzględnieniem wynagrodzenia przewidzianego w Umowie o dostarczanie Usługi Szkoleniowej. 
  8. W przypadku wykonania przez Usługobiorcę prawa odstąpienia od Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, Usługodawca zwraca Usługobiorcy dokonane przez niego płatności pomniejszone o wynagrodzenie obliczone zgodnie z ust. 7 powyżej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania Oświadczenia. 

§ 9.

Treści Usługobiorcy i Opinie

  1. Usługobiorca, który skorzystał z Usługi Szkoleniowej może przekazać Usługodawcy dotyczącą jej Opinię.
  2. Przekazanie Opinii może nastąpić w dowolny sposób, w tym za pomocą poczty elektronicznej.
  3. Przekazanie Opinii nie nakłada na Usługodawcę obowiązku jej publikacji.
  4. Opinia opublikowana przez Usługodawcę może być przez niego usunięta w dowolnym czasie.
  5. Zabronione jest umieszczanie Treści Usługobiorcy i Opinii:
    1. zawierających nieprawdziwe dane, sprzecznych z prawem, Regulaminem lub dobrymi obyczajami; 
    2. zawierających treści służące prowadzeniu działań zabronionych przez prawo, nawołujących do przemocy, nienawiści lub znieważających jakąkolwiek grupę osób lub osobę; 
    3. zawierających treści mogące naruszać dobra osobiste, prawa autorskie, prawo do wizerunku lub innego rodzaju prawa osób trzecich;   
    4. zawierających treści reklamowe, promocyjne, polityczne, religijne lub dyskryminacyjne; 
    5. zawierających treści promujące działalność konkurencyjną wobec Usługodawcy. 
  6. Każda osoba korzystająca z Platformy (dalej: „Zgłaszający”) jest uprawniona do zgłoszenia Treści Usługobiorcy lub Opinii mogącej naruszać Regulamin.  
  7. Zgłoszenia można dokonać e-mailowo na adres: bogusz@akademiasaas.pl.
  8. Zgłoszenie powinno zawierać następujące informacje:
    1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana Treść Usługobiorcy lub Opinia stanowi nielegalną treść,  
    2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Treści Usługobiorcy lub Opinii, stosownie do jej rodzaju i funkcjonalności Platformy, 
    3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail Zgłaszającego, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE, 
    4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie Zgłaszającego, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne. 
  9. Po otrzymaniu zgłoszenia Usługodawca przesyła Zgłaszającemu potwierdzenie jego otrzymania na wskazany przez niego adres e-mail. 
  10. W przypadku, gdy zgłoszenie nie zawiera elementów wskazanych w ust. 8 powyżej lub zawiera błędy, Usługodawca może zwrócić się do Zgłaszającego z prośbą o uzupełnienie lub poprawienie zgłoszenia w terminie 14 dni od dnia otrzymania ww. prośby. W przypadku, gdy Zgłaszający nie dokona uzupełnienia lub poprawy zgłoszenia w terminie wskazanym w zdaniu poprzedzającym, Usługodawca może pozostawić zgłoszenie bez rozpoznania. 
  11. Usługodawca weryfikuje zgłoszoną Treść Usługobiorcy lub Opinię w terminie 14 dni od dnia otrzymania kompletnego i prawidłowego zgłoszenia. W ramach czynności weryfikacyjnych, jeśli będzie to konieczne, poprosimy zgłaszającego o przesłanie niezbędnych dodatkowych informacji lub dokumentów. Do czasu rozpoznania zgłoszenia możemy zablokować widoczność Treści Usługobiorcy lub Opinii.   
  12. Po dokonaniu weryfikacji Zgłoszenia Usługodawca:
    1. usuwa Treść Usługobiorcy lub Opinię naruszającą Regulamin; 
    2. przywraca Treść Usługobiorcy lub Opinię nienaruszającą zasad wynikających z Regulaminu (jeśli jej widoczność została zablokowana na etapie weryfikacji Zgłoszenia), 
    3. – podając uzasadnienie naszej decyzji.  
  13. W przypadku usunięcia Treści Usługobiorcy lub Opinii Usługodawca niezwłocznie powiadamia o tym fakcie zarówno Zgłaszającego, jak i Usługobiorcę, który opublikował usuniętą Treść Usługobiorcy lub Opinię, podając uzasadnienie swojej decyzji.  
  14. Uzasadnienie decyzji Usługodawcy obejmuje:
    1. wskazanie czy decyzja obejmuje usunięcie Treści Usługobiorcy/Opinii, zablokowanie jej widoczności, depozycjonowanie albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie w odniesieniu do tej Opinii oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania; 
    2. fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia dokonanego przez Zgłaszającego, czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z inicjatywy Usługodawcy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość Zgłaszającego; 
    3. w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację czy decyzję podjęto w odniesieniu do Treści Usługobiorcy/Opinii wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych narzędzi; 
    4. jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonej Treści Usługobiorcy/Opinii, wskazanie podstawy prawnej lub podstawy umownej, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się daną Opinię za treść niedozwoloną; 
    5. jasne i przyjazne dla Usługobiorcy i Zgłaszającego informacje na temat przysługujących im możliwości odwołania się od decyzji. 
  15. Usługobiorca, którego Treść Usługobiorcy lub Opinia została usunięta lub Zgłaszający, któremu Usługodawca odmówi usunięcia zgłoszonej Treści Usługobiorcy/Opinii, mogą złożyć odwołanie od decyzji Usługodawcy.  
  16. Odwołanie można złożyć e-mailowo na adres: bogusz@akademiasaas.pl
  17. Odwołanie powinno zawierać:
    1. imię i nazwisko lub nazwę odwołującego się, 
    2. dane kontaktowe (adres e-mail, adres korespondencyjny), 
    3. szczegółowe uzasadnienie, dlaczego w opinii odwołującego się, dlaczego decyzja Usługodawcy jest błędna i powinna zostać zmieniona. 
  18. Usługodawca niezwłocznie potwierdza otrzymanie odwołania poprzez wysłanie powiadomienia na wskazany przez odwołującego się adres e-mail. 
  19. Odwołania są rozpatrywane w terminie 14 dni od dnia ich otrzymania, przez upoważniony zespół Usługodawcy (czynności te nie będą dokonywane w sposób zautomatyzowany, bez udziału człowieka).  
  20. O decyzji podjętej w wyniku rozpatrzenia odwołania, Usługodawca zawiadamia odwołującego się za pomocą poczty elektronicznej, a jeżeli równocześnie uzna zgłoszoną treść za treść niedozwoloną – podejmuje wobec niej działania przewidziane w Regulaminie.
  21. Przekazanie Treści Usługobiorcy lub Opinii jest równoznaczne ze złożeniem przez Usługobiorcę oświadczenia, że jest on wyłącznym jej autorem. Usługobiorca ponosi odpowiedzialność za Treść Usługobiorcy/treść Opinii oraz skutki jej publikacji (w tym za naruszenia dóbr osobistych oraz praw własności intelektualnej podmiotów trzecich).
  22. Przekazanie Treści Usługobiorcy lub Opinii jest równoznaczne ze udzieleniem Usługodawcy przez Usługobiorcę nieodpłatnej licencji niewyłącznej na jej wykorzystanie (dalej: „Licencja Usługobiorcy”).
  23. Licencja Usługobiorcy zostaje udzielona na czas nieoznaczony (z możliwością jej wypowiedzenia na dwa lata naprzód na koniec roku kalendarzowego) i bez ograniczeń terytorialnych oraz obejmuje wykorzystanie Treści Usługobiorcy/Opinii na następujących polach eksploatacji:
    1. utrwalanie i zwielokrotnianie w dowolnej ilości, dowolną techniką i w dowolnym formacie;
    2. rozpowszechnianie w jakikolwiek sposób, za pomocą dowolnych środków przekazu, w szczególności poprzez publikację na Platformie oraz w mediach społecznościowych Usługodawcy.
  24. Licencja uprawnia Usługodawcę do modyfikowania Opinii, jeżeli jest to niezbędne do jej rozpowszechnienia w określony sposób, bez zmieniania jej istoty i treści.
  25. Licencja Usługobiorcy upoważnia Usługodawcę do udzielania dowolnie wybranym podmiotom trzecim dalszych licencji na korzystanie z Opinii. Dalsza licencja, o której mowa w zdaniu poprzedzającym, może być udzielona przez Usługodawcę odpłatnie lub nieodpłatnie. 
  26. Usługobiorca zobowiązuje się do niewykonywania autorskich praw osobistych przysługujących mu wobec Treści Usługobiorcy/Opinii oraz prawa do nadzoru nad korzystaniem z Treści Usługobiorcy/Opinii oraz upoważnia Usługodawcę do wykonywania tych praw w imieniu Usługobiorcy. 

§ 10.

Własność intelektualna Usługodawcy

  1. Wszystkie elementy składowe Platformy, w szczególności:
    1. nazwa Platformy;
    2. logo Platformy;
    3. zdjęcia i opisy;
    4. zasady działania strony internetowej Platformy, wszystkie jej elementy graficzne, interfejs, oprogramowanie, kod źródłowy oraz bazy danych 

– podlegają ochronie prawnej na podstawie przepisów ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. – Prawo własności przemysłowej, ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego, w tym przepisów prawa Unii Europejskiej.

  1. Jakiekolwiek korzystanie z własności intelektualnej Usługodawcy bez jego uprzedniego, wyraźnego zezwolenia jest zabronione.

§ 11.

Przetwarzanie danych osobowych

Informacje o przetwarzaniu danych osobowych przez Usługodawcę znajdują się w Polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://akademiasaas.pl/polityka-prywatnosci.

§ 12.

Pozasądowe rozwiązywanie sporów

  1. Postanowienia niniejszego § 12 dotyczą wyłącznie Usługobiorców będących Konsumentami.
  2. Usługobiorca ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
  3. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Usługobiorcę z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych: 
  1. powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów; 
  2. Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej;
  3. Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  4. Usługobiorca może skorzystać także z platformy do internetowego rozstrzygania sporów (ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

§ 13.

Zmiana Usługi Szkoleniowej

  1. Usługodawca może dokonać zmiany Usługi Szkoleniowej w przypadku:
    1. konieczności dostosowania Usługi Szkoleniowej do nowopowstających urządzeń lub oprogramowania używanych przez Usługobiorców do korzystania z Usługi Szkoleniowej;
    2. podjęcia przez Usługodawcę decyzji o usprawnieniu Usługi Szkoleniowej poprzez dodanie do niej nowych funkcjonalności lub modyfikacji dotychczasowych funkcjonalności;
    3. prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Usługi Szkoleniowej do aktualnego stanu prawnego. 
  2. Zmiana Usługi Szkoleniowej nie może wiązać się z jakimikolwiek kosztami po stronie Usługobiorców. 
  3. Usługodawca informuje Usługobiorców o dokonanej zmianie Usługi Szkoleniowej poprzez umieszczenie na Koncie komunikatu informującego o zmianach. Niezależnie, informacja o dokonanej zmianie może być przesłana Usługobiorcom za pomocą poczty elektronicznej. 
  4. Jeżeli zmiana Usługi Szkoleniowej będzie istotnie i negatywnie wpływała na dostęp Usługobiorcy do Usługi Szkoleniowej, Usługodawca zobowiązany jest poinformować Usługobiorcę o:
    1. właściwościach i terminie dokonania zmiany oraz
    2. prawie Usługobiorcy do wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej ze skutkiem natychmiastowym w terminie 30 (trzydziestu) dnia dokonania zmiany. 
  5. Informację, o której mowa w ust. 4 powyżej, Usługodawca przesyła Usługobiorcom za pomocą poczty elektronicznej, nie później niż na 7 (siedem) dni przed dokonaniem zmiany. 
  6. Wypowiedzenie przez Usługobiorca Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej na podstawie ust. 4 pkt 2 powyżej następuje poprzez złożenie Usługodawcy oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej. Oświadczenie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, może zostać wysłane za pomocą poczty elektronicznej, pod adres wskazany w § 1 ust. 4 pkt 1 Regulaminu. 
  7. W przypadku wykonania przez Usługobiorcę prawa wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, Usługodawcy przysługuje wynagrodzenie za świadczenia spełnione na rzecz Usługobiorcy do chwili wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej przez Usługobiorcę. Kwotę wynagrodzenia należnego Usługodawcy oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionych świadczeń, z uwzględnieniem wynagrodzenia przewidzianego w Umowie o dostarczanie Usługi Szkoleniowej. 
  8. W przypadku wykonania przez Usługobiorcę prawa wypowiedzenia Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej, Usługodawca zwraca Usługobiorcy dokonane przez niego płatności pomniejszone o wynagrodzenie obliczone zgodnie z ust. 7 powyżej w terminie 14 (czternastu) dni od dnia otrzymania oświadczenia o wypowiedzeniu Umowy o dostarczanie Usługi Szkoleniowej. 
  9. Postanowienia ust. 4-8 powyżej nie dotyczą Usługobiorców niebędących Konsumentami lub Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta. 

§ 14.

Zmiana Regulaminu

  1. Usługodawca może dokonać zmiany w Regulaminie w przypadku:
    1. zmiany przedmiotu działalności Usługodawcy;
    2. rozpoczęcia dostarczania przez Usługodawcę nowych usług, modyfikacji usług dotychczas dostarczanych lub zaprzestania ich dostarczania;
    3. dokonania technicznej modyfikacji Platformy wymagających dostosowania do nich postanowień Regulaminu;
    4. prawnego obowiązku dokonania zmian, w tym obowiązku dostosowania Regulaminu do aktualnego stanu prawnego. 
  2. O zmianie Regulaminu Usługobiorcy zostaną poinformowani poprzez opublikowanie jego zmienionej wersji na stronie internetowej Platformy. Niezależnie, zmieniona wersja Regulaminu zostanie przesłana Usługobiorcom pocztą elektroniczną.
  3. Do Umów o dostarczanie Usługi Szkoleniowej zawartych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu, stosuje się postanowienia ówcześnie obowiązującego Regulaminu, chyba, że zmiana Regulaminu połączona jest ze zmianą Usługi Szkoleniowej, o której mowa w § 13 ust. 4 Regulaminu. W przypadku, gdy zmiana Regulaminu połączona jest ze zmianą Usługi Szkoleniowej, o której mowa w § 13 ust. 4 Regulaminu:
    1. Umów o dostarczanie Usługi Szkoleniowej zawartych przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu, stosuje się postanowienia nowego Regulaminu;
    2. Usługobiorcy przysługują uprawnienia wskazane w § 13 ust. 4-8 Regulaminu. 

§ 15.

Postanowienia końcowe

Aktualna wersja Regulaminu obowiązuje od dnia 12.08.2024 r.