LIVE 15.10.2020


Wersja audio (mp3)

Spis pytań od Uczestników:

0:00:00 – Błażej opowiada o kwestii ile dawać w darmowym trialu i jak długo powinien on trwać?

0:03:20 – Co się dzieje z klientem po trialu? Jak zachęcić go do płatności? Oraz, po drugie, jakie triggery zidentyfikowaliście i które są kluczowe? (odpowiedź tylko na 2 pyt; odpowiedź na pyt 1 około 0:19:00):

0:09:10 – Czy i w jaki sposób sprawdzacie wydolność serwerów na których macie postawioną infrastrukturę?

Narzędzia polecane do analiz:                                                                                                                     

0:17:15 – Jak wyceniacie, szacujecie koszt serwerów? Jaki udział ceny końcowej na to przewidzieć?

0:19:00 – podbicie pytania „Co po trialu?”

0:21:10 – [pytanie z chata] Kiedy warto zarejestrować swoją sieć autonomiczną w RIPE NCC oraz jak wygląda wymiana ruchu z innymi sieciami autonomicznymi i ile to kosztuje? (odpowiedzi brak)

0:22:00 – Czy znacie prawników specjalizujących się w kontraktach startupów z inwestorami? (na etapie pisania TermSheetu)

0:29:00 – Kto z obecnych planuje współpracę z inwestorami? (Bogusz podpytuje Uczestników)

0:30:10 – Jakie są wasze doświadczenia w promocji w serwisach takich jak Capterra?

0:34:20 – Jak wyglądają statystyki trial => klient płacący? Jaki jest wpływ rozmów 1:1 na konwersję? Czy „zmuszać” do rozmowy?

0:38:01 – Z jakich firm korzystacie jeśli chodzi o hotlink? (kolejne pytania o serwery AWS i firmy pomagające je ogarnąć)

0:42:52 – Zmiany parametrów zakupionych pakietów? Czy pozwalać klientom na zmiany (w górę? w dół?)?

0:46:00 – Jakie są proporcje między poszczególnymi okresami subskrypcji? Których klientów preferujesz? Tych kupujących dłuższe pakiety, czy tych płacących więcej?

0:47:10 – Podpowiedź jak „wkręcić” klientów w zakup długoterminowych (przykład – saas dla pól golfowych)

0:49:10 – Czy jest jakiś model cenników, gdzie klient co miesiąc płaci inną kwotę, a jednocześnie dawać możliwość zakupu na dłużej? Np. przelanie z góry za „kredyty” do wykorzystania.

0:53:30 – Jak u was działa afiliacja?

1:01:48 – Co zrobić, jeśli polska nazwa niezbyt nadaje się do tłumaczenia idąc na rynki globalnej? (czy rebrandingować polski serwis, czy mieć dwa?)

1:05:00 – Dwa brandy prowadzone równolegle w zależności od grupy docelowej, czy to błąd? Jak to rozwiązać?

1:13:20 – Czy po zakończeniu triala, to jest jeszcze jakaś komunikacja poza mailową? I czy jest jakiś dodatkowy kontakt np. telefoniczny? (także podczas pojawienia się triala)

1:16:40 – Czy macie jakieś doświadczenia z innymi, nietypowymi rynkami? Np. czegoś nie wolno – pytanie w kontekście rynku afrykańskiego?

1:21:30 – Jak najlepiej skalować pakiety? (w marketplace/saas dla agentów nieruchomości)

1:23:50 – Jak zbierać feedback od klientów porzucających nasz produkt? (poruszana też kwestia zbierania telefonów)

1:29:50 – Wątek o rozmowach telefonicznych i wywiadach, aby wybadać klientów.  

1:32:42 – Czy używany jest czat? (czy jest proaktywny?)

1:34:10 – Co robi zespół Customer Success?

1:35:30 – Pytanie o testowanie feature’ów.

1:37:30 – Głosowanie na pomysły i prośby klientów? Czy stosujecie, wdrażacie?

1:40:37 – Czy na początku tworzyliście funkcje na życzenie dla klienta?

1:42:40 – Czyli do głosowania dopuszczane byłyby tylko te funkcje, które są i tak planowane? (wpływ na kolejność działań)

1:43:22 – Jak powinien wyglądać proces onboardingu i co jest w nim najbardziej kluczowe?

1:44:25 – Jakie działania i jak często są podejmowane? (w kontekście onboardingu)

1:44:20 – Gdybyś budował landingi dziś od zera, to kogo byś zatrudnił na początku?

1:48:20 – Jak kiedyś, a jak teraz wygląda proces tworzenia funkcjonalności?

1:51:30 – Ile osób macie po stronie UX a ile po stronie developmentu?

1:53:00 – Jak liczyć poziom marżowości?

1:54:20 – Dlaczego wpierw w kursie jest moduł o inwestorach? Jaka kolejność? Budować produkt czy pozyskiwać inwestora?

2:00:44 – O co najczęściej pytają inwestorzy, gdy mówisz im od razu, że budujesz, aby sprzedać?

2:02:10 – Pytania o kolejne pytania do potencjalnego inwestora – Jak widzisz tę firmę w swoim portfolio? Kto mógłby kupić produkt?

2:04:00 – [pytanie z chata] Jak mniej więcej wygląda integracja Landingów z Hubspotem? (https://www.hubspot.com) Z jakich funkcjonalności korzystacie? Jakie ma to zastosowanie w waszym projekcie?

2:06:04 – [pytanie z chata] Czy wdrażacie nowe feature dla wszystkich klientów, czy dla wybranych?

2:07:51 – Z czym zwlekałeś (integracją, decyzją, elementem firmy), bo wydawało się to za trudne lub za drogie dla rozwoju, a teraz zrobiłbyś to szybciej?

2:09:02 – a myśleliście o Pipedrive? (https://www.pipedrive.com) [rozmowa o kosztownych rozwiązaniach, które czasami

2:12:00 – Czy macie nativespeakerów do onboardingów? Jak reakcje klientów?

2:14:10 – Jak traktujecie obecnych klientów przy zmianie pricingu?

2:17:06 – Jak pozyskujecie reviewsy na Capterrze? (https://www.capterra.com/)

2:19:30 – Kiedy druga część kursu? 😉